• BUDÚCNOSŤ ŽELEZNIČNÝCH RÝCHLOTRATÍ VO V4

    To bola téma konferencie hospodárskych výborov parlamentov krajín V4 prvý februárový  týždeň v Prahe.  A prakticky posledná moja pracovná konferencia v tomto volebnom období. Moderné európske nadregionálne železničné linky by mali konkurovať leteckej doprave. A tomu má zodpovedať rýchlosť vlakov na nich. Kým my tu na Slovensku neuveriteľným spôsobom diskutujeme o tom, či vlaky zadarmo, alebo nie ( čo samozrejme prináša tomu zodpovedajúcu kvalitu) a na viac ako polovici trate BA-Košice máme ledva 100km rýchlosť , naši susedia v ČR už dnes majú plán na roky 2027+ a rozpracované štúdie realizovateľnosti na rýchlotrate, kde budú jazdiť vlaky rýchlosťou min 300km/hod. Tak veľmi sme “zaspali” dobu. Pred budúcim ministrom dopravy stoja obrovské výzvy v podobe dotiahnutia sa na tempo výstavby nielen železničných, ale samozrejme aj diaľničných úsekov. Nech to bude ktokoľvek, bude to musieť byť prakticky krízový manažér, ktorý vytiahne tento sektor z marazmu, do ktorého ho dotiahli vlády Roberta Fica, kedy namiesto kvality, tento rezort robil sociálne služby. Takto to ďalej nesmie pokračovať. Uvidíme teda po voľbách.

Comments are closed.