• BEZPEČNOSŤ STAVIEB NAĎALEJ OTÁZNA

      Za pár dní to bude 5 rokov, čo na stavbe diaľničného mosta v Kurimanoch zahynuli 4 ľudia a ďalších 14 bolo vážne zranených, z nich niektorí trvale. To však odvtedy nebola jediná havária stavby v SR pred jej kolaudáciou. Za tých 5 rokov nebolo schopné ministerstvo dopravy prísť s návrhom, ktorý by mohol výrazne znížiť pravdepodobnosť takýchto havárií. V rámci práce vo Výbore pre hospodárske záležitosti som zorganizoval niekoľko odborných diskusií s cieľom nájsť riešenie, ktoré by nemuselo výrazne zasiahnuť do súčasného stavebného zákona. Predložil som spolu s kolegami návrh, aby vykonávací projekt, podľa ktorého sa stavia, vypracoval autorizovaný inžinier. Dnes je jeho podpis potrebný LEN na projekt na stavebné povolenie. Ďalšie stupne projektu už pod takou kontrolou nie sú.. Asi tušíte, ako dopadlo hlasovanie. Ministerstvo dopravy vraj pracuje na novom stavebnom zákone. Kedy ho uvidíme, nikto netuší. Pripomienkovanie takého zákona však trvá mesiace, možno rok. Náš návrh mohol pri malej zmene stavebného zákona problém riešiť. Len dúfam, že sa dovtedy nestane žiadna ďalšia tragédia…

Comments are closed.