Navigation

AKTUÁLNE

  • NÁVRHU O UVOĽNENÍ DLHOVEJ BRZDY NEVERÍME

       Neveríme, že smeráckym poslancom ide úprimne o uvoľnenie peňazí na výstavbu diaľnic. Zo zoznamu viac ako 1000 km, na ktoré chcú zadĺžiť ďalšie generácie, nie je pripravených ani len 10 km na to, aby do dvoch rokov mohlo byť vypísané výberové konanie na zhotoviteľa. Teda nie je o čom toto riešiť teraz. Čistý populizmus pred župnými voľbami. Lebo chodiť po námestiach a hlásať, že “my chceme ale opozícia nie”,… Čítať viac.

  • MINISTERSTVO DOPRAVY SA PREBUDILO……KONEČNE

     Už na januárovej schôdzi sme navrhovali zníženie drakonických pokút, ak nestihnete dátum kontroly STK a EK. Dnes by už náš návrh bol účinný a motoristi by tak neplatili 165 EUR za čo len jeden deň omeškania. Ale oveľa menej. Lenže to by musela táto vládna koalícia uznať, že s dobrými návrhmi prichádzame z opozície oveľa skôr ako oni. Tak ho zamietli. A dnes prišli prakticky s identickým návrhom. Bohužiaľ, účinným… Čítať viac.

  • MOTOSAS 2017

      Spojili sme prácu, záľubu a dobré skutky. Viac ako 1500 km s priateľmi SaS, členmi a kolegami, poslancami. Navštívili sme veľa obcí, zorganizovali brigády, dali guláš, podiskutovali s občanmi a aj pomohli deťom v náhradných rodinách. Celkom 5 dní strávených veľmi príjemne a s dobrým pocitom, že Slovensko je krásna krajina a že v ňom žije veľa srdečných ľudí. Bolo super, boli sme výborný tím a som veľmi rád,… Čítať viac.

  • HROZIACI MASAKER VEREJNÝCH FINANCIÍ V PLÉNE NRSR

      Na konci septembrovej schôdze predložili poslanci SMERu návrh na uvoľnenie dlhovej brzdy. Zjednodušene, chcú, aby sme sa zadĺžili viac ako sme. ALE ako? Dali do zoznamu 1037km diaľnic, na ktoré chcú bianko šek. Bez akéhokoľvek relevantného odôvodnenia a stanoviska ministerstva dopravy, či, ktoré, kedy a kde ich v akom profile potrebujeme. Pri cenách, za ktoré súčasný minister Érsek podpisuje zmluvy, 45 mil za 1 km to je bianko šek na… Čítať viac.

  • KURZY NA VODIČÁK MOHLI BYŤ JEDNODUCHŠIE A LACNEJŠIE

       Ale nebudú. Lebo sa tak rozhodla koaličná väčšina. V našom návrhu sme chceli vypustiť povinnosť robiť teoretickú výuku a záverečný test z teórie pri získavaní vodičského oprávnenia na ďalšiu skupinu, ak je táto zhodná s obsahom testu pre vodičské oprávnenie, ktoré už máte. Povinnosťou by bolo absolvovať len praktickú výuku a praktickú skúšku. Získanie VP by bolo jednoduchšie a predpokladám, aj lacnejšie. Okrem toho sme chceli zmeniť šikan pri… Čítať viac.

  • SME NAOZAJ BANÁNOVÁ REPUBLIKA?

      Ministerstvo dopravy chce za 3 pracovné dni zmeniť zákon o vyvlastňovaní pozemkov pre výstavbu diaľnic. Hoci sme už pred rokom a podpisom modelu PPP na obchvat Bratislavy, upozorňovali, že pred podpisom je potrebné pozemky vyvlastniť a dokončiť stavebné konania. A takto to odovzdať koncesionárovi a projekt PPP podpísať. Tak by sme sa vyhli všetkým možným dôsledkom možných zlyhaní týchto konaní. Nič. Len sme celý čas až do dnešných dní… Čítať viac.

  • JE ČAS PREVZIAŤ ZODPOVEDNOSŤ

      Obchvat Bratislavy. Smutný pamätník po exministrovi dopravy zo strany SIEŤ, Romanovi Brecelym, v súčasnosti už ani ministrovi, ani predsedovi SIETE a ani jej členovi. Na unáhlené podpisovanie PPP modelu sme upozorňovali niekoľkokrát. Aj na riešenia, počkať až vykúpime pozemky, až budú povolenia. Potom prípadne ten podpis na zmluvu dať. A tiež hľadať aj iné možnosti riešenia zápch v Bratislave. Nič nepomohlo. Neustále sme počúvali, predovšetkým od štátneho tajomníka, Viktora Stromčeka,… Čítať viac.

  • NIE KAŽDÝ MOTORISTA CHCE VYUŽÍVAŤ DIAĽNICE…

      Ale, vzhľadom k tomu, že sa niekedy takému úseku vyhnúť nedá, musí si známku kúpiť tak či tak. Na túto situáciu ma upozornil jeden motorista. Jazdí zo Žiaru nad Hronom do Zvolena. A bohužiaľ, diaľničnému úseku v okolí Budče v dĺžke cca 800m sa jednoducho nedá vyhnúť. Aj preto som žiadal ministra dopravy ešte v decembri 2016 o označenie takýchto úsekov ako “úsek bez úhrady”. Som rád, že sa… Čítať viac.

  • MONITOROVANIE OBČANOV JE LEGÁLNE

      Áno, to je záver  rozhodnutia Ústavného súdu SR z 10.5.2017. Je tomu rok, čo sme podali podnet na Ústavný súd vo veci protiústavnosti zákona o autoškolách. Za protiústavné považujeme sledovanie občana cez GPS, či je naozaj v učebni, resp. v automobile počas praktickej jazdy. Sledujeme pohyb ľudí cez satelit len preto, že si inšpekcie, ktoré toto majú kontrovať, neplnia svoje povinnosti tak, ako majú. Zákon schválila Ficova väčšina v predchádzajúcom… Čítať viac.

  • UBER VERSUS TAXISLUŽBA

      Máme riešenie na napätú a eskalujúcu situáciu na trhu v preprave osôb. Vláda a ministerstvá strkajú hlavy do piesku a tvária sa, že problém neexistuje. Taxikári sú enormne zaťažovaní byrokraciu, čo sa v reále premietlo vstupom mobilných aplikácií, ktoré párujú dopyt a ponuku v osobnej doprave, avšak na hrane zákona. Nedávne protesty taxikárov naznačujú, že ak sa problém nebude riešiť, konflikt bude narastať. Prichádzame z riešením. Našim návrhom odstraňujeme… Čítať viac.

  • “HODNOTA ZA PENIAZE” V KOŠI

      Inak sa totiž nedá hodnotiť reálne konanie ministra dopravy, Árpada Érseka. Navonok sa minister financií, Peter Kažimír tvári, ako je potrebné tento nástroj využívať a hodnotiť všetky veľké investície do infraštruktúry (projekty nad 40 mil. EUR). A volá po uvoľňovaní dlhovej brzdy. Lebo že nemáme peniaze na cesty. Na druhej strane, člen vlády, minister dopravy, ktorého sa presne tento problém týka, kašle na to. Už prehlásil, že obchvat Prešova… Čítať viac.

  • HARMONOGRAM VÝSTAVBY DIAĽNIC S OTÁZNIKMI

      Pred pár dňami som, aj z dôvodu ťažko uveriteľných termínov výstavby diaľničných úsekov na webe NDS a.s., požiadal ministra dopravy formou interpelácie o termíny výstavby jednotlivých diaľničných úsekov. Všetky diaľničné úseky sa totiž mali začať stavať do roku 2020. Každý súdny človek musel vedieť, že cca 15 mld. EUR dovtedy nezoženieme. Zhodou okolností práve v týchto dňoch spustila NDS novú stránku, na ktorej, čuduj sa svete, žiadne termíny výstavby diaľničných… Čítať viac.

  • Odpočet práce za 1. rok

     Je niečo viac ako rok odkedy som sa ujal mandátu poslanca NRSR. Pokladám za povinnosť informovať mojich voličov, ale predovšetkým voličov SaS o práci, ktorú som za prvý rok výkonu mandátu poslanca urobil. A možno to bude zaujímať aj tých, čo stranu SaS nevolili a zvažujú tak… LEGISLATÍVNA INICIATÍVA : Zmena zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave.  Určite si pamätáte prípad RegioJet a jeho linku B.Bystrica-Bratislava. To bol impulz pre túto zmenu…. Čítať viac.

  • DISKUSIA V TA3

      Záznam z nedeľňajšej (5.3.2017) diskusie s ministrom dopravy, Árpádom Érsekom na Ta3 na tému diaľničných známok, obchvatu Bratislavy, obchvatu Prešova a ďalšieho rozvoja dopravnej infraštruktúry v SR.  Naša časť od 1:20…nech sa páči. http://www.ta3.com/clanok/1101119/30-minut-s-belom-bugarom-praca-versus-kvalifikacia-dohra-v-kauze-cisty-den-jasle-po-novom-problemy-s-pokutami.html

  • HRA NA DOBRÉHO A ZLÉHO MINISTRA

      Takto vnímame ostatné vyjadrenia ministra dopravy, Árpada Érseka a ministra financií, Petra Kažimíra v kauze “prešovský obchvat”. Jeden sa hrá na záchrancu Prešovčanov, druhý obhajuje svojich ľudí z útvaru Hodnota za peniaze na MF a chystá sa otvoriť diskusiu k väčšiemu zadĺženiu nás všetkých. Roky sa plytvá pri výstavbe diaľnic a popri tom sa zanedbávala existujúca cestná sieť ciest 1.tr. Zato motorista bol a je žmýkaný stále viac. Žiadame… Čítať viac.

  • MAL BY SA ŠTÁT STARAŤ O CESTY II. A III TR?

      V NRSR práve rokujeme o zákonoch na zrušenie VÚC. Jeden z nich sa zaoberá ( v prípade zrušenia VÚC) presunom starostlivosti o cesty II. a III. tr. z VÚC na štát. Kedysi VUCky, dnes štát vyberie na dani z motorových vozidiel ročne cca 140 mil. EUR. Tieto idú samosprávnym krajom na financovanie svojich potrieb a tie ich predovšetkým investujú do údržby a opráv im zverenej cestnej siete, teda na… Čítať viac.

  • ZRUŠME LIKVIDAČNÉ POKUTY ZA STK A EK

      V piatok 3.2. som predniesol náš návrh na zmenu zákona, na základe ktorého je v súčasnosti vlastník vozidla automaticky pokutovaný, ak nestihol vykonať na svojom vozidle technickú a emisnú kontrolu včas. Tá pokuta je dnes vo výške 330 EUR, čo je likvidačné a podľa nás nemorálne. Nevravíme, že by nezodpovední vlastníci pokutovaní nemali byť, avšak nie takto. Náš návrh spočíva v tom, že ak vlastník vozidla do 15 dní… Čítať viac.

  • 1. FEBRUÁR 2017: ČIERNY DEŇ V DOPRAVE SR

      Dnešným dňom vstupujú do platnosti dva fakty. Bohužiaľ, ani jeden nieje pozitívny pre občanov SR. Od dnes si všetci riadne priplatíme pri zmene držiteľa motorového vozidla na dopravných inšpektorátoch a dnešný deň je zároveň dňom, kedy už na linke Košice-Bratislava neuvidíme rýchliky RegioJet. K registračným poplatkom sme predkladali novelu zákona a neskôr aj pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu. Valec, ktorý sa rozhodol žmýkať motoristov naše návrhy zmietol zo stola…. Čítať viac.

  • ZSSK AKO HASIČ ROZMARU ANDREJA DANKA

      Ak sa chcel minister dopravy vyhnúť 1. februára škandálu, keď by tisíce cestujúcich nemalo ako cestovať, musel niečo vymyslieť. Hasiť rozmary Andreja Danka, ktorý sa rozhodol skoncovať so žltými vlakmi bude nakoniec štátna ZSSK. Spustením “kvázi” IC vlakov, ktoré budú v podstate stáť tam, kde už prevádzkované a dotované rýchliky zadarmo. A tak si bude sama ZSSK v dvoch módoch “kradnúť” cestujúcu klientelu. A kto tie ďalšie 2 milióny… Čítať viac.

  • KOLABORATÍVNA EKONOMIKA A ELEKTROMOBILITA

      To boli dva hlavné body programu zasadnutia troch komisií Výboru NRSR pre hospodárske záležitosti, ktoré sa uskutočnilo 24.1 . Aplikácie kolaboratívnej ( alebo inak známej zdieľanej ) ekonomiky predbehli na Slovensku legislatívny proces a je najvyšší čas urýchlene na tento proces reagovať. Nie ešte viac REGULOVAŤ už preregulovaný trh. Bohužiaľ, z diskusie vyplynulo, že práve z ministerských miest je cítiť neustále pocit potrebnosti ochraňovať spotrebiteľa, aj keď prax ukazuje,… Čítať viac.

  • ZMEŠKANIE KONTROLY STK a EK BY NEMALO ĽUDÍ ZRUINOVAŤ

       Možno aj Vám sa stalo, že ste nestihli pre rôzne dôvody podrobiť svoje vozidlo kontrole STK a EK včas. Dnes Vám v takom prípade príde automaticky pokuta 165 EUR za každý z týchto priestupkov. Teda spolu 330 EUR. Áno, dá sa na webe ministerstva vnútra nastaviť notifikácia, nie každý, predovšetkým starší človek, je však tak počítačovo gramotný, aby to dokázal. Nevraviac o tom, že mnohí z nich vôbec PC… Čítať viac.

  • LETISKÁ SR SÚ NA TOM ZLE, NIEKTORÉ VEĽMI ZLE

       Dnes sme prerokovali Súhrnnú výročnú správu SR za rok 2015. V SR má štát cez ministerstvo dopravy svoj podiel celkovo v 6tich letiskách ( Sliač, Poprad, Žilina, Piešťany, Bratislava, Košice). Z nich 4 vyrábajú straty, najväčšie, letisko Bratislava. Hneď za ním, je letisko Pešťany. Bratislavké je zaťažené vysokými odpismi a dosahuje prevádzkové zisky. Oveľa horšie je na tom piešťanské letisko. A nie je to prvý rok. Tomu hrozí, že… Čítať viac.

  • ZMENY V POPLATKOCH ZA ROZVOJ ŽIADEN ROZVOJ NEPRINESÚ

       Dnes schválila koaličná mašinéria zmeny v zákone o poplatku za rozvoj. Urobila zo zákona “mačkopsa”. Zo zlého zákona, ktorý sme mohli vyčistiť a dať obciam právomoci, odstránila výnimky, ale zaviedla iné a ešte exotickejšie. Tvrdí, že dáva mestám kompetencie, ale berie im ich na inom mieste, kde obciam “zakazuje” poplatok vyberať, ak by aj chcela. To, čo sme navrhovali my, je zrejmé s priloženého videa. Neprešiel ani jeden návrh. Dokonca… Čítať viac.

  • LETISKO PIEŠŤANY SI ZASLÚŽI NAŠU POZORNOSŤ

       V piatok som sa spolu s kolegyňou Renátou Kaščákovou  zúčastnil poslaneckého prieskumu na piešťanskom letisku. Situácia je tu napätá a ak nepríde k okamžitej krátkodobej pomoci spoločnosti Letisko Piešťany a.s., hrozí jej likvidácia, alebo konkurz. Teda strata niekoľko desiatok pracovných miest, strata licencie na služby v leteckej doprave a rozpredaj stavieb a pozemkov s rozlohou cca 140 ha za neúmerné nízke ceny. A to len preto, že bývalí štátni nominanti… Čítať viac.

  • POZRELI SME SA NA ROZPOČET 2017 V DOPRAVE

        V pléne NRSR práve rokujeme o štátnom rozpočte. Ja som si podrobne preštudoval tú časť, ktorá sa venuje doprave. Tento rezort má na rok 2017 k dispozícii 2,15 mld. EUR. Za takýto balík sa dá urobiť veľa užitočného, ale dá sa aj plytvať. Bohužiaľ, žiadne nové vízie v ňom nenájdeme. Nejasné financovanie diaľnic, podfinancovaná údržba a opravy ciest 1.tr. ktoré sú v katastrofálnom stave, plytvanie na správe železničnej… Čítať viac.

  • DAŇ Z PREVODU VLASTNÍCTVA MOTOROVÉHO VOZIDLA SCHVÁLENÁ

        Áno, bohužiaľ, je tomu tak. Dnes sme sa posledný krát pokúsili o návrat k zdravému rozumu a podali sme pozmeňovací návrh k vládnemu o tom, koľko by mali motoristi zaplatiť za zápis vozidla na dopravnom inšpektoráte. Viac vo videu. V skratke, vláda FICO III. musela prikročiť k zmene vlastného zákona, keď zaťažila v roku 2012 prvé prihlasovanie vozidla poplatkom, ktorý vyplýval z výkonu motora. A ktorý bol rovnaký… Čítať viac.

  • PROGRAMOVÁ KONFERENCIA SaS 2016

      Som rád, že sme stranou, ktorá chce presvedčiť občanov Slovenska o tom, že nie volebná šou, ale volebný program a vízie by mali byť to, čo dajú tejto krajine a ľudom v nej nádej na lepšiu budúcnosť. Programová konferencia, ktorú sme mali tento víkend a na ktorej sme predstavili naše priority ma v tom utvrdila. V tímlídroch máme ľudí, ktorí sú nielen odborníci vo svojej oblasti, ale aj výborný… Čítať viac.

  • HORLIVOSŤ V POKUTOVANÍ MÔŽE PARALYZOVAŤ ÚRADY

    Niekoľkokrát sme v minulosti upozorňovali na nedostatky zákona o diaľničnej známke. A navrhovali sme aj zmeny, ktoré by motoristi privítali. Aby to bol zákon moderný a flexibilný. A nielen elektronická forma nálepkovej formy. Okrem toho sme v nich riešili dieru v tomto zákone, týkajúcu sa platnosti ročnej známky. Parlamentná matematika však nepustí a ani to nám poslanci koalície nepodporili. Tá diera v zákone teraz dobehla ich vlastných ministrov. A to je dôvod, prečo dnes opäť, vzhľadom k okolnostiam na ňu… Čítať viac.

  • NOVÝ ROKOVACÍ PORIADOK NRSR POŠKODÍ NÁS VŠETKÝCH

         V stredu 26.10. schválila vládna koalícia nové znenie rokovacieho poriadku, ktorým sa riadia schôdze NRSR. Jeho hlavné zmeny spočívajú v obmedzení času vystúpenia poslancov, zákaze používať vizuálne pomôcky, zákaze fotenia a nahrávania atď… Mediálne toho na túto zmenu odznelo mnoho. Osobne mi vadí najviac tá časť, podľa ktorej má člen vlády viac práv na svoje vystúpenia, ako poslanec, volený vo voľbách. Členovia vlády, teda ministri a predseda vlády… Čítať viac.

  • Diskusia s ministrom dopravy

         V piatok 21.10. som sa zúčastnil prvej diskusie s nedávno vymenovaným ministrom dopravy, Arpádom Érsekom. Na 5 tém sme mali 30 min. Diaľničné známky, obchvat Prešova, budúci rozvoj dopravy SR, spustenie IC vlakov a stavebný zákon. Škoda, že sme mali len 30 min, nabudúce to snáď bude viac. Koho zaujíma, nech sa páči link na reláciu: http://www.rtvs.sk/radio/archiv/1175/543808

  • DOBRÁ SPRÁVA PRE CYKLISTOV

    19.10  sme 113-timi hlasmi schválili zákon, ktorý umožní cyklistom dať si jedno-dve pivá. Bez toho, aby tak porušili zákon o cestnej premávke. Nie však všade. Ale len v intraviláne obce a mimo obce len na cyklo cestách. Som presvedčený, že toto kompromisné riešenie poteší veľa športovcov, ktorí vedia ako chutí po športovom výkone dobre vychladené   V minulosti takýto návrh predkladali naši poslanci aj poslanci iných, vtedy opozičných strán. Dnes sa… Čítať viac.

  • POPLATOK ZA ROZVOJ AKO HON NA DEVELOPEROV

      Od 1. novembra nadobudne účinnosť zákon o poplatku za rozvoj. Zákon, ktorý má toľko nedostatkov, že vzhľadom k termínu, od kedy má platiť sme navrhli ho zrušiť úplne. Od 1. novembra teda, ak si mestá schvália VZN o jeho výbere, môžme sa “tešiť” na jeho dôsledky. Lebo nie developeri budú tí, ktorých to postihne, ale tí, ktorí si budú v novostavbách kupovať byty. Alebo investori, ktorí budú do miest… Čítať viac.

  • ZASTAVME VIZUÁLNY SMOG

      Na IX. schôdzi Národnej Rady SR sme do pléna predložili, okrem iných návrhov, aj novelu stavebného zákona, ktorá by mestám a obciam dala právomoc rozhodovať o tom či na svojom území chce bilboardy, resp. iné reklamné stavby . Ak áno, tak kde a za akých podmienok.  Hoci v pléne sedí niekoľko, dokonca možno desiatky starostov a primátorov, náš návrh neprešiel. Parlamentná matematika nepustí… Koho zaujíma, o čo nám išlo,… Čítať viac.

  • KONTAKTNÉ MIESTO V BB NA NOVEJ ADRESE

       5 septembra začínajú opäť rokovania NRSR. A od tohto istého dátumu sme v Banskej Bystrici zmenili aj adresu kontaktného miesta SaS. Od pondelka nás nájdete už v samotnom centre mesta, na Dolnej ulici č.16. Na tejto adrese je nové sídlo kancelárie europoslanca, Richarda Sulíka a zároveň kontaktné miesto mňa, ako poslanca NRSR. Moju asistentku tu osobne nájdete každý pracovný deň v čase od 13-15 tej hod. Kancelária je na… Čítať viac.

  • PLNENIE ŠKODY Z PZP BEZ AMORTIZÁCIE

      Nie je určite príjemné, ak Vám niekto spôsobí škodu na motorovom vozidle. A ste v tom nevinne. Ibaže podľa v súčasnosti platného zákona, dostanete plnenie “v hodnote spôsobenej škody”. To znamená, že ak mate staršie vozidlo a toto Vám opravia a dajú nové dielce, musíte znášať rozdiel. Teda amortizáciu. Hoci ste nehodu nespôsobili, vzniká Vám problém. Áno, mnoho vodičov to rieši následne cez havarijnú poistku. Nie všetci, predovšetkým sociálne… Čítať viac.

  • ZASTAVME “POPLATOK ZA ROZVOJ” !!!

       Aj vám zdá niečo divné na názve zákona : Zákon o miestnom poplatku za rozvoj? Tak my nie, že budeme rozvoj podporovať, my ho zákonom zaťažíme poplatkom. Pôvodným zámerom iniciátorov tohto zákona bolo vytvoriť transparentné prostredie pri financovaní infraštruktúry. To sú tie tzv vyvolané investície, ktoré mestá dnes žiadajú od investorov za účelom napríklad vybudovania križovatky, kruhového objazdu a podobne. Ibaže, investorom ( a v konečnom dôsledku kupujúcemu, napr byt)… Čítať viac.

  • PLYNULOSŤ PREMÁVKY A BEZPEČNOSŤ CYKLISTOV

      To sú len niektoré z cieľov, ktoré chceme dosiahnuť návrhom novely zákona o cestnej premávke, ktorú s kolegami predkladáme na septembrovú schôdzu NRSR. Aké konkrétne návrhy v novele predkladáme ?1. Možnosť odbočiť vpravo na červenú. Je mnoho krajín, kde to funguje niekoľko rokov a pomáha to plynulosti premávky.2. Ustanovujeme min vzdialenosť motorového vozidla od cyklistu 1,5m.3. Navrhujeme, aby EČV (alebo po starom ŠPZ) boli vydávane na držiteľa, nie na… Čítať viac.

  • CHCEME UPRATAŤ BILBOARDY

           Na Slovensku sa asi ťažko nájde niekto, komu sa páči reklamný smog v mestách v podobe bilboardov. Takmer nevidieť architektúru, prírodu a to nevravím o potrhaných a inak znehodnotených kusoch, ktoré špatia naše okolie. Stavebný zákon dnes definuje podmienky umiestnenia reklamných stavieb. Ale to sa týka len technických požiadaviek (dopravné podmienky, vzdialenosť od podzemných sietí a podobne). Ak takáto reklamná stavba tieto technické požiadavky podľa stavebného zákona… Čítať viac.

  • ZÁVAN TOTALITY V NRSR

          Táto plachta je prosím pekne podľa Andreja Danka, predsedu NRSR dôvod na prerušenie schôdze, na ktorej čelí odvolaniu jeden z úradníkov vlády. Vraví sa, daj človeku moc a zistíš, čo je zač. Predseda najvyššieho ústavného orgánu sa začína prejavovať. V zákone o rokovacom poriadku NRSR sa nepíše nič o zákaze použitia akýchkoľvek vizuálnych prostriedkov. Napriek tomu, predseda parlamentu si dovolil takýmto nehoráznym spôsobom zasiahnuť do práce voleným… Čítať viac.

  • OBROVSKÉ REGISTRAČNÉ POPLATKY ZA PRIHLÁSENIE VOZIDLA OSTÁVAJÚ V PLATNOSTI

         21.6  som predložil návrh, aby registračné poplatky pri prihlasovaní motorového vozidla na Dopravnom inšpektoráte boli vo výške 33 EUR, ako to bolo v minulosti. V súčasnosti je ich výška nastavená podľa výkonu motora. A pri niektorých vozidlách takmer 3000 EUR!! Naozaj nechápem, akú pridanú hodnotu získa takýto držiteľ vozidla. Ale tak to už u nás chodí. Schovať do zákona o poplatkoch, ktoré majú odzrkadľovať administratívnu náročnosť daného úkonu,… Čítať viac.

  • 1. ZASADNUTIE KOMISIE PRE DOPRAVU, VÝSTAVBU A CESTOVNÝ RUCH

         20 júna 2015 zasadala prvý krát v tomto volebnom období Komisia pre dopravu, výstavbu a cestovný ruch, ktorá je zriadená Výborom NRSR (VHZ). Na stretnutí, ktoré som ako jej predseda viedol, sa zúčastnila aj predsedkyňa VHZ, Jana Kiššová, ďalší poslanci, členovia VHZ a aj zástupkyňa ministerstva dopravy. Cieľom tohto stretnutia bolo vzájomne sa zoznámiť s členmi, odborníkmi v oblastiach, ktoré spadajú pod rezort ministerstva dopravy. Ale tiež vypočuť… Čítať viac.

  • HASENIE PROBLÉMU, BEZ PRIDANEJ HODNOTY

        Tak sa dá charakterizovať vládny návrh zmeny zákona o elektronických diaľničných známkach, ktorý dnes predstavil v NR SR minister dopravy, Roman Brecely. Ak by na predchádzajúcej schôdzi koaličná mašinéria podporila náš návrh, dnes sme mohli rokovať už v 2. čítaní a platnosť zmien zákona mohla byť oveľa skôr. A motoristi mohli byť kľudnejší. Bohužiaľ, nie to rozhoduje, aký je obsah, ale kto novelu navrhuje. Pre mňa, ako nováčika… Čítať viac.

  • R3 MARTIN-ZH ALEBO R1 RUŽOMBEROK-BB

         To sú dve varianty rýchlostných ciest cez Slovensko na účel tranzitu sever-juh. Variant R3 je súčasťou základnej transeurópskej diaľničnej siete TEN-T. A tiež prioritou strategického plánu rozvoja dopravy SR. A aj súčasťou záväzkov v rámci Operačného programu integrovaná infraštruktúra, ktoré sme sa zaviazali plniť. Pričom dokončenie základnej siete sa očakáva najneskôr do roku 2030. Variant R1 je súčasťou súhrnnej siete TEN-T, teda v nižšej priorite. To sú fakty…. Čítať viac.

  • KONTROLNÉ FUNKCIE VÝBORU NRSR V PRAXI

        V tieni odvolávania ministra vnútra sme dnes mali rokovanie Výboru NRSR pre hospodárske záležitosti. Pre informáciu tých, ktorí možno nepoznajú kompetencie výborov podľa zákona: “Výbory majú právo zákonodárnej iniciatívy (oprávnene predkladať návrhy zákonov), na svoje schôdze môžu pozývať členov vlády, vedúcich iných orgánov štátnej správy a generálneho prokurátora a vyžadovať od nich správy, vysvetlenia a potrebné podklady”. Okrem iných bodov, vrátane pripravovaných nariadení EÚ, sme rokovali o 3 návrhoch… Čítať viac.

  • BLIŽŠIE K BYSTRIČANOM. OD 31.MÁJA UŽ OFICIÁLNE.

      Od 31. mája 2016 ma môžete kontaktovať už aj osobnou návštevou v kancelárii SaS v Banskej Bystrici na Hornej Striebornej č. 17. Konkrétne v čase od 13:00 hod do 15:00 hod každý pracovný deň tu nájdete moju asistentku. Bude pripravená zodpovedať Vaše otázky, môžete u nej nechať podnet, alebo sa len tak zastaviť a zobrať si náš saskársky magazín, “SaS pre Vás”. Toto je zároveň miesto, kde som Vám… Čítať viac.

  • MONITOROVANIE ÚČASTNÍKOV KURZOV V AUTOŠKOLÁCH JE NEPRÍPUSTNÉ – PODALI SME PODNET NA ÚSTAVNÝ SÚD

           Novela zákona o Autoškolách určuje všetkým autoškolám, aby boli do konca novembra 2016 vybavené monitorovacím zariadením na kontrolu účasti na kurzoch. Ak si autoškoly toto nezabezpečia, skončia. Tieto zariadenia cez GPS majú zbierať také údaje, ako je meno, priezvisko, bydlisko, dátum narodenia a miesto narodenia. A tieto dáta uchovávať. Tam kde zlyháva kontrola, inšpekcia, štát nasadí GPS sledovanie. Toto je neakceptovateľné a je to v rozpore s Ústavou… Čítať viac.

  • NEISTOTA S DIAĽNIČNÝMI ZNÁMKAMI TRVÁ AJ NAĎALEJ

            Hoci by nemusela. Včera som predložil návrh zmeny zákona o diaľničných známkach. V priloženom videu opisujem 6 hlavných nedostatkov v súčasnosti platnom zákone. A samozrejme naše návrhy. Žiadna politika, návrhy, ktoré pomôžu ľudom a nijako nezaťažia štátny rozpočet. A ako dopadlo hlasovanie? Nech sa páči link:http://www.nrsr.sk/web/Default.aspx… …no nebudem vás napínať, aj keď žiaden poslanec vládnej pravo-ľavej koalície nepripomienkoval tento návrh, asi tušíte, ako hlasovanie dopadlo. A vodiči… Čítať viac.

  • PODPIS ZMLUVY NA OBCHVAT POVAŽUJEME ZA UNAHLENÝ

    Sme presvedčení, že neboli využité všetky možnosti, ako vyriešiť problémy s dopravou v Bratislave. Viac v oficiálnom stanovisku SaS. http://www.strana-sas.sk/sas-hodnoti-podpis-zmluvy-na-financovanie-obchvatu-bratislavy-formou-ppp-kriticky/4760

  • ÚRAD VÚC OSTÁVA AJ NAĎALEJ PÁNOM TRHU V AUTOBUSOVEJ DOPRAVE

    Určite si mnohí pamätáte, ako dlho trval boj súkromnej firmy RegioJet s “veternými mlynmi” byrokratickej mašinérie úradov VÚC keď chcela spustiť prevádzku komerčnej linky z BB do BA. Po rôznych odvolacích konaniach sa jej to nakoniec podarilo a dnes už túto linku využili tisícky ľudí. Spolu s kolegami z SaS sme pripravili návrh zmeny Zákona o cestnej doprave. Aby ten, čo chce zriadiť komerčnú linku a nechce od štátu nič, sa… Čítať viac.

  • SOM PROTI PLYTVANIU NA MODEL PPP ZA 1,9 MLD.EUR

      Suma 1,9 mld. EUR, ktorú máme v priebehu 30 rokov zaplatiť za obchvat je príliš vysoká, ak jej prínosom je pokles intenzity dopravy na najkritickejšom mieste, prístavnom moste len 13%. Zápchy tu budú naďalej a tieto splátky budú splácať ešte naše deti. Je to tak závažná vec, že som sa rozhodol vyzvať ministra dopravy, aby sa nenáhlil a zvážil ešte ďalšie možnosti. Nie som proti výstavbe R7 a ani… Čítať viac.

  • BRATISLAVSKÝ OBCHVAT A JEHO FINANCOVANIE

    Opäť s ministrom dopravy. Tentoraz k plánovanému modelu PPP na obchvat Bratislavy. Určite sme za riešenie dopravných problémov v Bratislave. Nie však bez ohľadu na to, koľko nás to všetkých bude stáť. 1,9 mld EUR je veľa za to, že znížime dopravnú intenzitu na prístavnom moste o 13%. Zápchy budú totiž existovať aj potom. A navyše, budú nám chýbať peniaze na ďalšie úseky po celom Slovensku. Viac vo videu: https://www.facebook.com/MiroslavIvan.sk/videos/1093267074029642/

  • DISKUSIA V SLOVENSKOM ROZHLASE S MINISTROM DOPRAVY

    Záznam z prvej diskusie s novým ministrom dopravy, Romanom Brecelym, uskutočnenej 6.5.2016. Len škoda, že trvala tak krátko. Obaja sme skonštatovali, že by bolo o čom aj na oveľa dlhší čas. Na takúto vecnú odbornú a nespolitizovanú debatu s ním vždy rád prídem. Zvukový záznam pod linkom: https://www.youtube.com/watch?v=eSAcJx6Dn4U&feature=youtu.be

  • IT TENDRE ZA 100 MIL. EUR TREBA ZASTAVIŤ

    Predchádzajúci minister dopravy, Ján Počiatek objednával tendre na Informačný systém výstavby a Atlas pasívnej infraštruktúry za takmer 100 mil EUR. Napriek tomu, že sám predtým predkladal Stavebný zákon, ktorý nakoniec stiahol. Je maximálnym plytvaním eurofondov za SW, ktorý bude postavený na legislatíve, ktorú ideme meniť. Nového ministra sme vyzvali žiadne zmluvy nepodpisovať. Naopak, žiadame o komplexnú správu o týchto tendroch na mimoriadnu schôdzu Výboru NRSR pre hospodárske záležitosti. Okrem tejto… Čítať viac.

  • 4. SCHÔDZA NRSR BUDE PLNÁ NÁVRHOV SaS

    Dnes sme predstavili 40 návrhov zákonov na zlepšenie podnikateľského prostredia. Okrem toho tam máme ďalšie návrhy. O niektorých som už písal. Z tých 40 ani jeden nemá negatívny vplyv na rozpočet, naopak, ich schválenie by znamenalo výrazné zlepšenie podnikania a samozrejme zamestnávania. Teda nepriamo by to malo vplyv na dopyt po zamestnancoch. A ak je po niečom dopyt, zákonite sa zvýši cena. V tomto prípade cena práce, teda mzdy. Predseda… Čítať viac.

  • NÁVRH NA ZMENU ZÁKONA O DIAĽNIČNÝCH ZNÁMKACH SME PODALI

    Som rád, že aj minister dopravy priznal to, na čo sme my poukázali už dávno. A to, že zákon o elektronických diaľničných známkach je zlý a pokuty extrémne vysoké. A že predloží návrh na jeho zmenu. Pozorne budeme sledovať, aké konkrétne budú tie zmeny. My sme náš návrh už podali. A bude sa o ňom rokovať na májovej schôdzi NRSR. Ciele, ktoré našim návrhom sledujeme sú:1. Znížiť neprimerane vysokú pokutu2…. Čítať viac.

  • DOBA ĽADOVÁ

    Predstavte si, že si chcete na svojom dome vymeniť staré okná, za nové. Napríklad, v paneláku, staré drevené za plastové, s vysokým tepelným odporom a dvojsklom, ktoré Vám ušetria energiu. A vo Vašom meste je výrobca okien. A teraz si predstavte, že skôr, ako si tie okná objednáte inde, mimo Vášho mesta, musí Vám dať lokálny výrobca okien súhlas, že tak môžete urobiť. Divné? Áno. Ale takto nejako to je… Čítať viac.

  • 3. RIADNA SCHôDZA NRSR, KONIEC ILÚZII

    Veľmi skoro sa ukázalo, že nieje dôležité, čo, ale KTO to predkladá. Režim vlády FICO II. pokračuje. Predložili sme zákon o tom, aby si spoločenstvá vlastníkov bytov mohli vybudovať vlastné kúrenie a neboli odkázaní na súhlas centrálneho dodávateľa tepla. Takto to totiž v súčasnosti je! KOALÍCIA nepodporila a občania ostávajú rukojemníkmi teplárni naďalej. Hoci ani jeden z poslancov tejto prapodivnej koalície nevystúpil a neargumentoval…Navrhli sme zrušiť stratu SK občianstva, keď… Čítať viac.

  • VLÁDA TO OBHÁJILA

    Nakoniec, po viac ako týždni, to vláda obhájila. Získala dôveru 79 poslancov. Hlasoval som PROTI a vysvetlil som to v predchádzajúcich statusoch. Nie som nadšený. Ale toto je jednoducho realita, aj keď smutná. Ale to už nech vysvetľujú poslanci strany MOST a SIEŤ svojim voličom. Sklamaný som z dnešného vystúpenia ministra vnútra. Napriek snahám predsedu NRSR, pána Danka o nastolenie novej a slušnej formy diskusie v Národnej rade, Kaliňák rozmlátil… Čítať viac.

  • MINISTER DOPRAVY A JEHO PRVÉ DNI

    Prácu ministra dopravy ako poslanec opozičnej strany budem veľmi pozorne sledovať. Nie som zástanca politiky, že všetko, čo navrhne vládna koalícia, zamietneme. Dobré návrhy podporíme. A očakávame, že koalícia podporí tie naše. Motoristi čakajú, kedy konečne za svoje dane, ktoré platia do rozpočtu, budú opravené cesty a budované ďalšie. A cestujúci zas, kedy sa dôstojne, bezpečne a za zodpovedajúcu cenu dopravia z miesta na miesto. V blogu som zhodnotil prvé… Čítať viac.

  • KONGRES SaS

    23. apríla 2016 sa uskutočnil kongres SaS. Hlavnou témou bol rozvoj v regiónoch. V nasledujúcich mesiacoch bude veľa energie venované budovaniu štruktúr v regiónoch s cieľom viac sa s našimi voličmi stretávať a komunikovať osobne. Teším sa na osobné stretnutia v našej banskobystrickej kancelárii, kde by sme mali v krátkom čase mať stálu kontaktnú osobu. Viac z kongresu sa dočítate tu: http://domov.sme.sk/c/20145690/sas-zhodnoti-volebny-vysledok-chce-posilnit-regionalne-struktury.html?ref=trz

  • PROGRAMOVÉ VYHLÁSENIE VLÁDY NEPODPORÍM

    V mojom prvom vystúpení v NRSR som sa venoval hodnoteniu PVV, konkrétne, časti Doprava, Výstavba a Regionálny rozvoj. A zdôvodnil, prečo takýto vládny program nemôžem podporiť. Jeho hlavnými víziami je totiž podpora štátnych monopolov, stimuly vyvoleným a spustenie ďalších PPP projektov. A s takýmto plánom rozvoja Slovenska nemôžem súhlasiť. Viac v priloženom videu:  http://tv.nrsr.sk/videokanaly/osoba/7/Miroslav.Ivan?id=158425

  • Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti začal pracovať

    18. apríla sme mali prvé pracovné zasadnutia na Výbore pre hospodárske záležitosti. Vytvorili sme 3 odborné komisie a stal som sa predsedom jednej z nich. Komisie pre Dopravu, výstavbu a cestovný ruch. Teším sa na pracovné stretnutia s odbornou verejnosťou, teda dopravcami, zástupcami stavebnej komunity a všetkými, ktorí v tejto oblasti chcú prispieť k zlepšeniu legislatívy na Slovensku. Budem na výbor predkladať odporúčania komisie a presadzovať ich prijatie. Ak si… Čítať viac.

  • Dnes sme zložili sľub…

    Dnes sme sa, poslanci SaS, zložením sľubu, ujali svojho mandátu. Je nás 21 a budeme predkladať návrhy zákonov, ktoré vychádzajú z nášho volebného programu, ktorý bol vyhodnotený nezávislými autoritami ako najlepší. Verím, že získame pre ne podporu zo všetkých, pravicovo zmýšľajúcich strán. A zároveň, podporíme každý dobrý návrh, ktorý zlepší život na Slovensku a predloží ho ktorákoľvek iná politická strana. Prvé návrhy zákonov máme v pláne predložiť už na prvej… Čítať viac.

  • Ďakujeme

    Ďakujem všetkým, ktorí ste dali hlas strane SaS. Poctivo sme makali na volebnom programe, ktorí je dielom 17tich šikovných tímlídrov, odborníkov vo svojom odbore. Niekoľko týždňov sme cestovali po Slovensku a predstavovali kroky, ktoré chceme vykonať, ak budeme zvolení. Som nesmierne rád, že všetci títo odborníci sa do NRSR dostali. A k nim pribudli ešte ďalší. Je to pre nás česť a zároveň záväzok. Som presvedčený, že svoj hlas nebudete… Čítať viac.

  • Ponuka SaS pre motoristov

    Na daniach zaplatia motoristi 2 miliardy (do výstavby a údržby ciest ide menej ako 20%), odmenou sú pokuty vo výške 70 miliónov eur. Chápeme, že nemôže ísť všetko do výstavby ciest a tiež chápeme, že pravidlá a teda logicky aj pokuty musia byť. Napriek tomu si ich my chceme viac ceniť a z nášho programu vyberám: 1. Registračná daň späť na 33 eur (dnes až 3 tisíc) 2. Policajná kontrola… Čítať viac.

  • Kampaň SaS pokračovala na východe Slovenska

    Kampaň strany SaS pokračovala minulý týždeň na východe Slovenska. Ja osobne som bol v Prešove a v Košiciach. A môžem rád konštatovať, že záujem o diskusiu vo večerných hodinách je medzi voličmi veľký. A rovnako tak sú zaujímavé aj diskusie v našom stánku na námestiach. Zastavujú sa mladí, starší aj seniori a to je pre nás veľmi motivujúce. Niektoré otázky diskutérov prinášajú aj úsmevnú náladu. A to je na tejto… Čítať viac.

  • Registračné poplatky za autá sú v rozpore s pravidlami EÚ a štát ich Vám ich musí vrátiť

    Dnes sme mali tlačovú besedu k registračným poplatkov, ktoré platí každý, kto registruje vozidlo na Dopravnom inšpektoráte. Vyberanie tejto dane vo forme, v akej to dnes v zákone je, nieje  v súlade s pravidlami Európskej únie. Štát nesmie takúto daň vyberať za ojazdené vozidlá vo výške, v akej ju vyberá za nové vozidlá. Strana SaS ponúka motoristom pomoc vo veci vrátenia časti tohto poplatku. Napíšte na motoristi@strana-sas.sk Okrem toho sme… Čítať viac.

  • Strana SaS predstavila kandidátku do volieb 2016

    Strana Sloboda a Solidarita dnes predstavila prvých 17 kandidátov do parlamentných volieb v marci 2016.  Sú to tímlídri pre jednotlivé odborné oblasti. Autori jednotlivých častí volebného programu s ktorým sa uchádzame o váš hlas v nadchádzajúcich voľbách. Chceme byť súčasťou reformnej vlády, ktorá zmení smer orientácie Slovenska späť k rozvoju a prosperite. Náš cieľ je jasný – aby sa doma oplatilo pracovať, podnikať a žiť. Záznam z tlačovej besedy nájdete… Čítať viac.

  • Sedem systémových opatrení na podporu podnikateľského prostredia

    Dnes sme predstavili ďalšie z opatrení, ktoré budú poslanci SaS presadzovať na najbližších schôdzach NRSR. Sú reakciou na situáciu malých subdodávateľských firiem pre také spoločnosti, pre ktoré je výhodné radšej požiadať o reštrukturalizáciu, ako zaplatiť svojim obchodným partnerom. Ale nielen takéto opatrenia. Toho, čo dnes likviduje podnikateľov je veľa a krok za krokom berie chuť každému, kto na Slovensku chce podnikať. Samozrejme, ako pri ostatných tlačových vyhláseniach, ani toto nebude pravdepodobne… Čítať viac.

  • Zhodnotenie výsledkov Komunálnych volieb 2014

    Práve sa skončili komunálne voľby 2014 v ktorých som kandidoval na primátora mesta Banská Bystrica a tiež na poslanca vo volebnom obvode č.4. Úvodom by som chcel poďakovať všetkým, ktorí mi dali svoj hlas, či už na primátora, alebo na poslanca. A chcel by som ešte raz poďakovať všetkým spolupracovníkom v kampani a tiež celej rodine, ktorá so mnou toto stresové obdobie prežívala a celý čas ma podporovala. Primátorom som sa nestal, skončil som na 5…. Čítať viac.

  • Využijem všetkých 12 krúžkov pre Radvaň a Fončordu. A Vy?

    Okrem toho, že v týchto voľbách kandidujem, som aj volič, ako Vy. A voliť určite pôjdem. V sobotu, 15. novembra využijem svoje volebné právo a prídem rozhodovať o tom, koho chcem mať v mestskom zastupiteľstve mesta Banská Bystrica. Vybrať 12 z desiatok kandidátov vo volebnom obvode č. 4 ( Radvaň, Fončorda,Iliaš, Kráľová, Kremnička, Rakytovce) nebolo jednoduché. Ale dalo sa. Ak by bolo krúžkov viac, vedel by som ešte dva-tri prideliť. Komunálne voľby nie sú o stranách ale o osobách…. Čítať viac.

  • Záver volebnej kampane, poďakovanie a záverečné vyúčtovanie.

    Včera sme uzavreli kampaňovanie na námestí SNP. Túto kampaň sme viedli predovšetkým medzi ľudmi. Ći už 3x námestie, stretnutie s podnikateľskou verejnosťou alebo stretnutie so Sásovčanmi. Bystričanov trápi veľa problémov. Hovorili sme o nich a hovorili sme o našich riešeniach. Boli to príjemné stretnutia a veľmi ma potešili povzbudivé slová ľudí, ktorí nám fandia. Na záver by som rád poďakoval všetkým, ktorí mi v kampani pomáhali, Radovan Sloboda, Branislav Bosák,… Čítať viac.

  • Bystričania na križovatke ďalšieho vývoja mesta. Kto bude o meste viac rozhodovať? Primátor, alebo poslanci? A ktorí?

    Volebná kampaň vrcholí a za pár dní budeme rozhodovať, kto bude riadiť naše mesto ďalšie 4 roky. „Riadiť“ tiež znamená aj upratovať. Ja ale myslím skôr na tú manažérsku úlohu. Aj keď, upratovať bude treba celkom  určite tiež. Volebné programy, s ktorými prichádzame ako kandidáti na primátora Banskej Bystrice pred svojich voličov sú plné rôznych cieľov. Vytvoriť lepšie podnikateľské prostredie, opraviť  komunikácie, zlepšiť finančnú kondíciu mesta a mestských spoločností, podporiť mladých, atď. Po… Čítať viac.

  • Stretnutie so Sásovčanmi

    Včera, 8. novembra, sme ja a môj tím boli so Sásovčanmi. Plná sála a výborná diskusia. Samozrejme, tak, ako je všeobecne známe, najviac otázok bolo o nedostatku pracovných príležitostí v Banskej Bystrici a o nedostatku parkovacích miest na sídlisku. Obe témy, ale aj ďalšie máme v našom programe a hlavne, máme riešenia. Včerajšie stretnutie podporil svojou návštevou aj predseda SaS a europoslanec, Richard Sulík. Ďakujem za podporu. A ďakujem tiež… Čítať viac.

  • Volebná kampaň na Námestí SNP

    Dnes sme boli na Námestí SNP v rámci kampane druhýkrát. Dnešnou najsilnejšou témou boli seniori. A sami nás pozvali na stretnutie, kde nám chcú porozprávať o tom , ako majú problém nájsť vhodné miesto na trávenie spoločného času na sídliskách. Teším sa na stretnutie s nimi hneď v úvode budúceho týždňa. Na námestí budeme ešte raz, v stredu, 12. novembra. Príďte, tešíme sa na vás. A pridávam fotky mojej akčnej… Čítať viac.

  • Stretnutie s miestnymi podnikateľmi, živnostníkmi a všetkými, ktorých téma podpory podnikania v Banskej Bystrici zaujíma

    Včera sme v rámci kampane na primátora mesta mali stretnutie s Banskobystrickými podnikateľmi. Spoločne s členmi môjho volebného tímu sme predstavili volebný program v oblasti podpory podnikania. Konkrétne tie časti programu, v ktorých má mesto svoje kompetencie a nevyužíva ich. Naše stretnutie podporil svojou návštevou a prednáškou exminister Jozef Mihál. Bohužiaľ, vzhľadom k posledným legislatívnym zmenám v daňovej oblasti to neboli dobré správy pre podnikateľov. A práve preto by mesto… Čítať viac.

  • Aktuálny stav financovania volebnej kampane

    Ďalšie dva týždne ubehli a preto prikladám aktuálny stav príjmov a výdavkov na kampaň. Najbližšiu a zároveň poslednú aktualizáciu zverejním v deň volieb, 15. novembra 2014. Príjem Výdaj Stav Vklad Miroslav Ivan 3 530,00 realizované Spolufinancovanie strany SaS 1 900,00 realizované Webstránka 630,00 realizované Inzercia na bbonline 2 000,00 realizované Bilboardy prenájom (9ks)10/2014 900,00 realizované Bilboardy prenájom (7ks) 11/2014 zmena ks 700,00 objednané Cityligty prenájom (6ks) 11/2014 600,00 objednané Vklad… Čítať viac.

  • Aktuálny stav financovania volebnej kampane

    Pred dvoma týždňami som sľúbil aktualizáciu údajov o financovaní mojej volebnej kampane. Tu je prehľadná tabuľka: Príjem Výdaj Stav Vklad Miroslav Ivan 3,530.00 realizované Spolufinancovanie strany SaS 1,900.00 realizované Webstránka 630.00 realizované Inzercia na bbonline 2,000.00 realizované Bilboardy prenájom (9ks)10/2014 900.00 realizované Bilboardy prenájom (9ks) 11/2014 900.00 objednané Cityligty prenájom (6ks) 11/2014 600.00 objednané Vklad Miroslav Ivan 700.00 realizované Spolufinancovanie strany SaS 1,633.00 realizované Stánok Mastertent, výroba a potlač 1,419.60… Čítať viac.

  • Transparentné financovanie kampane by nás malo zaujímať

    Dnes ma tak, ako ostatných kandidátov na primátora cez sociálnu sieť vyzval jeden z kandidátov na primátora Banskej Bystrice, Paľo Bielik,  zverejniť financovanie svojej kampane. Rád prímam túto výzvu. Som za transparentné financovanie, nielen kampane, ale aj všetkých výdavkov mesta, v prípade môjho zvolenia. Každý Bystričan by mal vedieť, koľko ktorý kandidát použil v kampani vlastných prostriedkov a koľko má od tzv. „cudzích zdrojov“.  Tým môže byť politická strana, firma, alebo iná súkromná osoba…. Čítať viac.

  • Ohlásenie kandidatúry na primátora mesta Banská Bystrica

    Dnes, 19. septembra 2014 som ohlásil moju kandidatúru na primátora mesta Banská Bystrica. V komunálnych voľbách 2010 sme ako strana v koalícii spolu s SDKÚ-DS podporovali na post primátora Martina Baníka. Neskôr, po zhodnotení šancí na zvolenie a riziku zvolenia kandidáta SMERu sme podporovali súčasného primátora, Petra Gogolu. Bohužiaľ, pán Gogola si nevytvoril dostatočne funkčný tím , ktorý by dokázal presadiť zmeny, po ktorých pred voľbami volal. Za ostatné 4… Čítať viac.

Miroslav Ivan blogy